Zašto je dizanje utega dobro za žene

utorak, 14. kolovoza 2018

Zašto je dizanje utega dobro za žene

Žene koje rade s utezima su u fitnes centrima rijetkost. Zašto? Samo zato što žene ne teže pretjeranom opsegu bicepsa ili ne žele da im se na trbuhu iscrtavaju svi mišići, ne znači da ne bi trebale koristiti utege. I za žene klasično dizanje utega donosi mnoge prednosti, od izgaranja masnoća na trbuhu preko oslobađanja stresa do zdravstvenih i motoričkih prednosti. Ipak, samo jedan mali dio žena koje odlaze u teretanu rade s utezima. Evo nekoliko razloga zašto bi žene trebale početi s korištenjem utega.

Nabrojimo najprije nekoliko predrasuda:

  • Stalno čitamo da žene ne žele izgledati kao Hulk i zbog toga se rijetko odlučuju na trening s utezima. Da li taj strah zbilja postoji ili je samo rekla-kazala nije važno. Činjenica je da žene, koje rade trening snage, teže dobivaju na masi; umjesto toga njihovi mišići postaju čvršći. Razlog za to je manjak testosterona u tijelu.
  • I strah od ozljeda je jedan od razloga zašto žene odustaju od klasičnog treninga snage s utezima. Moramo jasno konstatirati: tako dugo dok ne pretjerujemo s težinama i pravilno radimo vježbe, opasnost od ozljeda je neznatna. Kako bi vježbe pravilno izvodili, potrebno je, barem na početku, potražiti savjet od stručne osobe. Tada smo sigurni, pogotovo ako se pridržavamo pravila o laganom podizanju težina utega.
  • Strah od neuspjeha je također jedan od razloga. Ista stvar kao i kod straha od ozljeda. Najbolje kod treninga snage je da težinu utega možemo individualno prilagođavati. Dakle, uspjeti možemo uvijek.

Dobri razlozi za utege

  • Trening snage sagorijeva više masti
    Često čujemo da je dobro početi se baviti sportom ako želimo izgubiti masne naslage. To ne mora biti točno. Ako radimo samo trening izdržljivosti, izgubit ćemo na težini. Ali samo 75% izgubljene čine masti, ostalo je mišićna masa. Kako mišićna masa utječe na metabolizam (više mišića treba više kalorija) velika je šansa da će se težina vratiti kako gubimo na mišićnoj masi. Optimalna je kombinacija treninga izdržljivosti i treninga snage.
  • Sagorijeva se više kalorija
    Treningom snage povećava se mišićna masa čime se istovremeno ubrzava metabolizam. Korištenjem utega, žene sagorijevaju više kalorija, pa čak i ako sjede ispred televizora. Studije su pokazale da je metabolizam brži čak i do 39 sati nakon treninga snage, jer tijelu treba više energije da prilagodi mišićna vlakna.
  • Odjeća nam bolje pristaje
    Između 30-50 godine života, tijelo gubi otprilike 10 posto svoje mišićne mase; taj gubitak se najčešće zamjenjuje masnim naslagama. Naravno da to povećava opseg bokova i struka, jer jedan gram masti ima 18% više mase od jednog grama mišića. Žene koje redovito rade trening snage s vremenom dobivaju bolju figuru. Ako radimo samo kardio vježbe, gubi se na težini, ali tada je tijelo samo mršavo. Definirani mišići naglašavaju prirodan oblik tijela.
  • Bolje nošenje sa stresom
    Tijelo osobe koja je u dobroj formi izlučuje, za razliku od osobe koja ne trenira, manje hormona stresa. Kod osoba s više mišićne mase, krvni se tlak nakon stresne situacije, brže vraća u normalu. Što više mišića žena ima, to je manje podložna stresu.
  • Prevencija protiv osteoporoze
    Starije su žene sklonije osteoporozi. Tome se može veoma jednostavno doskočiti. Već četiri mjeseca treninga s utezima doprinosi porastu gustoće kostiju. (naravno da je preporučljivo nastaviti s treningom kako kosti ne bi ponovno oslabile).
  • Zdravo srce
    Trening snage smanjuje dijastolički krvni tlak,što pak smanjuje rizik moždanog udara za 40% i srčanog infarkta za 15%.
  • Dulji život
    Univerzitet South Carolina je dokazao da je snaga tijela povezana s manjim rizikom smrti uslijed bolesti krvožilnog sustava i raka. Mišićna masa umanjuje i vjerojatnost za razvoj teških bolesti.
  • Zabavno je
    Najbolje za kraj: treniranje s utezima je jednostavno zabavno, jer je raznovrsno i motivira. Postoji bezbroj vježbi za svaku mišićnu grupu. Dakle, uvijek možemo isprobavati nešto novo što je sigurno zabavnije od trake za trčanje gdje se ne mičemo s jednog mjesta. Osim toga, možemo lako pratiti napredak (ako radimo bilješke) jer stalno podižemo težinu. To je veoma dobra motivacija koja nas raduje, pogotovo kada podignemo težinu koja nam se prije činila nedostižnom.