Mentalna snaga za više uspjeha kod treniranja

petak, 30. kolovoza 2019

Mentalna snaga za više uspjeha kod treniranja

Što nam je činiti da izdržimo trening kad je najteže?

Kad započinjemo s treningom ili se počinjemo baviti potpuno novim sportom, sve nam je novo i nepoznato. Tada je veoma jednostavno ostati motiviran. Ali s vremenom je javlja otpor. Treninzi postaju rutina i budimo iskreni, ponekad dosadni. Tada trebamo hrabrost i odlučnost. Potrebno je stisnuti zube kako bi izdržali i postali zbilja dobri. Put šampiona je veoma dug.

Što je mentalna snaga?

U biti se radi o ustrajnosti i strasti kako bi se u budućnosti dostigli željeni ciljevi. Na to možemo gledati i kao mentalno opterećenje.

Najčešće ljudi s mentalnom snagom povezuju nemilosrdnost prema samome sebi, čak kad više ne mogu ništa.
Često nam je pred očima slika na kojoj čovjek dolazi do svojih granica i preko njih. Kod mentalne snage se ne radi o tome. Bit mentalne snage je dosljednost čak i kada nam nije do ničega.

Istraživanja na tu temu su pokazala da osobe koje su mentalno jače odnosno otpornije, brže ostvaruju svoje ciljeve. Studenti koji su mentalno snažniji postižu bolje rezultate od »inteligentnijih« studenata koji mentalno nisu tako snažni.

Kako se može razviti mentalna snaga?

Teoretski je mentalnu snagu veoma jednostavno razviti, potrebno je samo slijediti tri koraka.

Korak 1: Definicija

Kako bi razvili mentalnu snagu i mogli nastaviti kad nam više nije do toga, moramo najprije znati to mentalna snaga znači. Odgovor na to će kod svakog izgledati malo drugačije.

Mentalna snaga može značiti da

  • mjesec dana nećemo preskočiti niti jedan trening
  • držati ćemo se dijete do zadanog datuma
  • odraditi posao danima prije zadanog roka

Važno je da budemo svjesni što nam znači mentalna snaga. Samo tada možemo raditi na tome da je i postignemo.

Korak 2: Male pobjede

Mnogi povezuju mentalnu snagu s nemilosrdnošću prema samom sebi. To nema nikakve veze s mentalnom snagom. Mentalna snaga je važna u svakodnevnom životu a ne samo u ekstremnim situacijama koje su u današnje vrijeme izuzetno rijetke.

Mentalna snaga je kao mišić kojeg možemo trenirati. Moramo raditi ciljano i to redovito u svakodnevnim situacijama. Evo nekoliko primjera kako to najbolje postići:

  • umjesto deset ponavljanja kod treninga snage, napravimo jedanaest
  • odabrati aktivnost umjesto pasivnog promatranja ( na primjer čitanje knjige umjesto gledanja filma)
  • preskočiti desert uz ručak

Cilj je dokazati samome sebi, uz pomoć mnoštva malih svakodnevnih pobjeda, da imamo hrabrost stati na svoje noge i pogledati životu u lice, bez obzira na to što će se dogoditi – jer imamo dovoljno mentalnih rezervi.

Korak 3: jačati navike

Kod mentalne snage motivacija nije odlučujući faktor. Potrebno je svakodnevno si dokazivati da možemo. To je najlakše ako jačamo svakodnevne navike. Tako najlakše možemo prevladati izazove i trenirati našu mentalnu snagu.

Osobe koje imaju ove osobine ne moraju biti hrabrije, inteligentnije ili talentiranije od drugih. Moraju samo biti ustrajnije.

Na kraju, mentalna je snaga povezana s navikama. Radi se o tome da stvari koje moramo raditi, radimo češće. Stvari moraju postati navika kojoj se svakodnevno posvećujemo i pridržavamo ciljeva koje smo postavili.

Osobe koje su mentalno snažnije, treniraju i kada više nemaju volje, kad je ružno vrijeme ili je zanimljiv film na televiziji. One imaju viziju i čine sve da je ostvare.

Zaključak

Mentalna snaga ne znači da moramo biti nemilosrdni prema sebi. Više se radi o stvarima koje radimo i kad više nemamo volje za to. Za to su nam potrebne navike. Mentalnu smo snagu dosegli kada sami sebi možemo reći: »Previše sam lijen da odustanem«.