Kako prevladati odgađanje

ponedjeljak, 27. svibnja 2019

Kako prevladati odgađanje

Jednostavno, važne stvari napraviti danas.

Odgađanje ili odugovlačenje postoji od kad postoji i čovjek. Svatko ima problema s odgađanjem ili izbjegavanjem stvari koje su važne.

Istovremeno su trenuci kada smo produktivni i kada u nečemu uspijemo veoma zadovoljavajući. Stoga je naš cilj u redovitom doživljavanju tih trenutaka.

Što je odgađanje?

Pod ovim se izrazom podrazumijeva odgađanje jednog ili više zadataka. To je dakle sila koja nas sprječava u izvršavanju stvari koje smo namjeravali napraviti.

Sada se postavlja pitanje, zašto to radimo. U psihologiji postoji izraz vremenska nedosljednost. On govori da ljudski mozak više cijeni trenutnu nagradu od moguće nagrade u budućnosti. Svi ciljevi koje si postavljamo leže u budućnosti a mi možemo nešto učiniti samo sada. Dakle, kada se moramo odlučiti uvijek se nalazimo u sadašnjosti a budućnost je veoma daleko. Zbog toga naš mozak bira opciju koja donosi trenutno zadovoljstvo.

Svaki čovjek želi da njegovo buduće ja bude vitko s dobro treniranim tijelom, ali sadašnje ja želi komad kolača.

Pravi problem

Veliki problem kod odugovlačenja nije napraviti posao. Kad jednom započnemo s poslom, ne traje dugo do spoznaje da su brige, osjećaj krivnje i srama koji smo osjećali za vrijeme dok nismo ništa poduzimali, gore od napora i energije koju ulažemo u posao. Dakle, nije problem u samom poslu, problem je započeti.

Ako želimo prestati odgađati, moramo učiniti sve da što jednostavnije počnemo.

Kako zaustaviti odgađanje

Postoje mnoge mogućnosti kako prevladati odgađanje. Evo dvije jednostavne mjere kako dobiti dobre rezultate:

Radi se o približavanju nagrada, kada nešto radimo i posljedicama, ako ne djelujemo.

Ako približimo nagrade za odabir mogućnosti, koje su dugotrajno dobre za nas, jednostavnije je izbjeći odgađanje. Dobra je strategija i povezivanje izazova. Najbolje je povezati nešto što je dugotrajno dobro za nas s nečim što nam pruža trenutačno zadovoljstvo. Jednostavan je primjer gledanje omiljene TV serije dok istovremeno sjedimo na sobnom biciklu. Ovdje povezujemo sport, koji je dugotrajno gledano dobar za naše zdravlje s brzom nagradom – gledanjem omiljene serije.

Ali i posljedice možemo približiti. Jednostavno ih povećamo. Ako treniramo samostalno i preskočimo koji od treninga, to ne mijenja ništa u našem životu. To nema nikakvog trenutnog učinka na naše zdravlje i tek se nakon tjedana neaktivnosti javljaju bolovi.

Jednostavna je mogućnost – dosljedno treniranje. Pronađite prijatelja ili prijateljicu s kojom ćete trenirati uvijek u isto vrijeme. Ako sada propustite koji od treninga posljedice će biti trenutno vidljive, ispadate idiot ako u kratkom roku i bez dobrog razloga otkažete unaprijed dogovoreni trening.

Zaključak

Odgađanje se može jednostavno prevladati, planiranjem. Samo primijenite ove dvije strategije i ubrzo ćete vidjeti da je odgađanje sve manji problem. Što još čekate? Započnite sada. Ili ćete radije sve odgoditi za sutra? ;-)