Kako pojedini sportovi mijenjaju tijelo

četvrtak, 10. siječnja 2019

Kako pojedini sportovi mijenjaju tijelo

Svaki sport ima određeni utjecaj na tijelo. Pogledajmo kako pojedini sportovi mijenjaju tijelo.

Postoje razni oblici tijela. Kod profesionalnih sportaša oblik tijela i kondicija pokazuju koji je sport najprimjereniji za njih. Ako je neko po prirodi mršav i lagan, ima više prednosti kod trčanja maratona nego kod sumo hrvanja.

Kod sportaša amatera oblik tijela ne dolazi do takvog izražaja. Moguće je bavljenje svakim sportom koji nam se dopada i postepeno poboljšavanje u njemu. S vremenom će se tijelo prilagoditi naporima – sport mijenja naš izgled. Ako imamo određeni cilj pred sobom, što se tiče izgleda, moramo prema tome izabrati i vrstu sporta kojom se želimo baviti. Ne dobivaju se široka ramena u svakom sportu. Pogledajmo sada nekoliko sportova i njihov utjecaj na tijelo:

Trčanje

Osobe koje vole trčati na duge pruge su prirodno veoma mršave i imaju veoma malo masnog tkiva. Mišići su im definirani ali to nema veze s mišićnom masom nego s malim postotkom masnog tkiva. Trkači i trkačice malom tjelesnom težinom su učinkovitiji kod svakog koraka. Osim toga, njihovi zglobovi nisu jako opterećeni

Boks

Ovo je već malo kompliciranije. S jedne strane boksači trebaju puno snage kako bi zadali dobre udarce i trebaju mnogo mišićne mase. S druge pak strane, moraju imati izdržljivost, kod čega pak mišićna masa nije prednost. Što više mišićne mase imamo, to tijelo treba više kisika za rad.

Plivanje

Plivači najčešće imaju široka ramena i definirani torzo, ali općenito nisu mišićavi. Previše mišića smanjuje brzinu u vodi zbog većeg otpora. Ispitivanja su dokazala da plivači imaju malo veći postotak masnog tkiva od drugih sportaša. Razlog za to je što mast daje veći poticaj od mišića i zbog dugotrajnog boravljenja u hladnoj vodi tijelo stvara dodatne masti.

Tenis

Tenisači imaju snažne noge, široka ramena i snažna leđa. Sve im je to potrebno kako bi imali eksplozivnost na terenu. I podlaktica, one ruke u kojoj drže reket, je u pravilu snažnija.

Joga

Ovdje sve zavisi od vrste joge koju prakticiramo. Snažna ili Ashtanga joga trenira na primjer gornji dio tijela, ramena i ruke.

U globalu su tijela osoba koje se bave jogom vitka, jer se mišići kod vježbi rastežu.

Nogomet

Nije teško pogoditi da se kod nogometa prije svega razvijaju torzo i noge.

Biciklizam

Kod biciklizma se dobivaju mišićave noge i vitak gornji dio tijela. Kod biciklizma se često zaboravlja da je potrebna i snažna »jezgra« ("Jezgra" tijela je područje koje je središte gravitacije i osigurava stabilnost kretanja . Uključuje skeletne, ligamente i mišićne dijelove od dijafragme do zdjelice.)

Veslanje

Za veslanje su nam potrebni svi glavni mišići tijela. To počinje s nogama preko bokova i leđa pa sve do ruku. Kako bi veslači prenijeli energiju u vodu, potrebna im je relativno velika mišićna masa.

Hodanje

Šetnja nije samo nešto ugodnom, nego je i zdrava. Kod hodanja razvijamo vitko, ispravno tijelo i oblikovanu stražnjicu. Ako svjesno koristimo ruke i one će s vremenom postati definirane. Osim toga, kod hodanja treniramo i trbušne mišiće, naravno, kada su nam držanje i tehnika pravilni.