Fitnes trendovi za 2016.

ponedjeljak, 25. siječnja 2016

Fitnes trendovi za 2016.

Uvijek je teško vršiti prognoziranja za budućnost. Pa ipak se to, posebno na početku nove godine, vrlo često radi. Tako i za nove ili one još uvijek aktualne fitnes trendove u 2016. godini.

Već desetu godinu za redom Američki fakultet za sportsku medicinu proveo je opsežno ispitivanje među stručnjacima o tome što će biti fitnes trendovi u 2016. godini. Utvrđeno je 40 mogućih trendova. Zatim su ti trendovi poslani grupi od 26.933 stručnjaka diljem svijeta, suradnicima na sveučilištima i novinarima specijaliziranima za područje fitnesa i zdravlja, koji su svaki pojedini trend ocijenili s ocjenom od 1-10, pri čemu je deset bila ocjena za najmanje vjerojatni trend.

Budući da se u fitnes industriji stalno događaju neke promjene, proricanje iz kristalne kugle je naravno, vrlo omiljeno. Hoće li uopće biti nečeg novog, hoće li se trendovi iz zadnjih godina jednostavno pojačati ili će se ponovno koristiti stari trendovi?

Pogledajmo rezultate.

  1. Wearable Technologies
    Iako ova tehnologija, kojoj pripadaju fitnes tracker, mjerač pulsa i smart satovi, još nije tako stara, tržište tih proizvoda je i dalje  vrlo jako. To će se sljedećih godina još pojačati, a uz to će se koristiti i nove proizvodne kategorije kao što su smart naočale i inteligentni materijali.

  2. Body Weight Training
    Ovaj trend je postao popularan ponovno u posljednjih nekoliko godina. To su fitness vježbe koje se može obaviti koristeći vlastitu težinu. Jesu li klasičan primjer. B. sklekova.
    Danas je ova vrsta treninga je ponudio posebno sve više i više sportskih dvorana. To je zato što gotovo da i nema opreme je potrebno napraviti jeftini oblik treninga koji će ostati popularan u godinama koje dolaze.

  3. High Intensity Interval Training
    Kod ove vrste treninga radi se o kratkim intenzivnim jedinicama opterećenja, koje se izmjenjuju s kratkim fazama odmora. Jedan HIIT trening traje uglavnom samo 30 minuta, te je stoga popularan kod ljudi koji nemaju puno vremena.

  4. Trening snage
    Klasični trening koji je i dalje vrlo omiljen, jer je bio i još uvijek je, sastavni dio svakog dobrog programa treninga.

  5. Profesionalni fitnes treneri i stručnjaci
    Danas cvatu različite ponude za obrazovanje profesionalnih fitnes trenera i stručnjaka. Ima manje slobodnih mjesta nego što ima zainteresiranih. Već godinama je to jedna grana obrazovanja koja je u stalnom porastu, a certifikati su sve važniji, jer na fitnes tržištu postoji sve veća konkurencija. Istovremeno i korisnici imaju od toga prednosti, jer mogu iz velike profesionalne ponude izabrati ono najbolje.

  6. Osobni trening
    Budući da ima sve više profesionalno školovanih fitnes trenera, povećava se i ponuda osobnog treninga u svim područjima fitnes industrije i zdravlja.

  7. Funkcionalni fitnes
    Ova vrsta treninga oponaša kretnje, koje normalan čovjek koristi u svojoj svakodnevnici. Tako se ciljano jačaju mišićne grupe koje se najčešće koriste. S treningom snage poboljšavaju se ravnoteža, koordinacija kao i snaga i izdržljivost.

  8. Fitnes trening za starije
    Životni vijek čovjeka je sve duži i ljudi žele što dulje ostati u formi. Zato kod osobnog treninga sve veću ulogu ima razvoj fitnes programa za starije.

  9. Sport i gubitak težine
    Ovdje se radi o kombinaciji fitnes treninga i programa, kojima je cilj gubitak tjelesne težine putem smanjenja kalorija. Zbog sve većeg broja pretilih ljudi u industrijskim zemljama, nije čudno da se ova kategorija našla u prvih 10 trendova. Kombinacija laganog treninga i dijete je učinkovita metoda za gubljenje odnosno održavanje tjelesne težine. Osim toga, oba ova područja se izvanredno nadopunjuju.

  10. Joga
    U ovu kategoriju spadaju sve vrste joge, Power Yoga, Bikram, Yogalates itd. Sa svojim raznolikim oblicima vježbi, joga nudi uvijek neke novitete, što ju čini atraktivnim oblikom jačanja tijela.