Da li je »bez šećera« i »sa smanjenim masnoćama« stvarno bolje?

Da li je »bez šećera« i »sa smanjenim masnoćama« stvarno bolje?

Na tržištu je sve je više proizvoda bez šećera i sa smanjenim masnoćama. Ali, da li su zbilja zdraviji?

U trgovinama možemo pronaći sve više proizvoda koji imaju manje kalorija, manje masnoća ili su bez šećera. Pitanje je, da li su ti proizvodi zbilja zdraviji ili se samo radi o trikovima prehrambene industrije kako bi se poboljšala prodaja? U ožujku 2017. je objavljena studija iz Amerike koja nudi neke odgovore.

Što nesvjesno tražimo

Kada u trgovini tražimo zdravu hranu, što normalno tražimo? Tražimo sirove, po mogućnosti prirodne prehrambene proizvode kao što su povrće, voće, orašidi ili tražimo namirnice koje nemaju dodani šećer ili ne sadrže masnoće i to je jasno navedeno na velikim etiketama?

Uvijek je potreban krivac

Desetljećima su namirnice s malim postotkom masnoća bile non-plus-ultra kad se radilo o zdravoj prehrani. Bilo da se radi o siru, mlijeku ili jogurtu – nema mliječnog proizvoda koji ne dolazi i u obliku sa smanjenim masnoćama.

Naravno da u proizvodima sa smanjenim masnoćama uživamo bez grižnje savjesti, jer sadrže manje masnoća a masnoća je loša. Ili ne?

Danas je to obrnuto.

Odjednom masnoća više nije tako nezdrava. Šećer je novi negativac i odgovoran je za debljanje.

Ljudi sve više kupuju proizvode u kojima je što je moguće manje šećera. Istovremeno smatraju da čine nešto dobro za svoje zdravlje. Ponavlja se ista priča kao prije s masnoćama.

Ali, da li su proizvodi koji imaju manje šećera zbilja bolji?

Zamke marketinga

U trgovini ne možete naći proizvod na kojemu nema reklamne poruke.

Tako se pokušava ljude animirati za kupovinu određenog artikla. Proizvodi koji imaju manje šećera ili masnoća su najbolji u tome. Tko ne želi učiniti nešto dobro za svoje zdravlje?

Ali izgled vara, kao što to pokazuju nove studije.

Znanstvenici su otkrili da se danas na više od jedne trećine svih napitaka nalaze etikete s riječima kao što su: bez šećera, malo kalorija .... 13 posto svih prehrambenih proizvoda ima slične natpise.

Ipak, veoma je šokantna činjenica da je u stvarnosti postotak masti, soli, šećera ili kalorija u tim proizvodima isti kao i u normalnim proizvodima.

Proizvodi koji su ispitani bili su skoro identični samo su umjesto šećera i ostalog imali kemijske dodatke.

Reklama donosi zaradu

Odjeli za marketing u velikim korporacijama ne ostavljaju ništa slučaju kako bi svoje proizvode učinili što privlačnijim. Koriste se svim legalnim sredstvima koja pak nisu uvijek i moralna.

Stručnjaci za marketing u prehrambenoj industriji veoma dobro znaju da etiketa na kojoj stoji »sa smanjenim masnoćama« daje privid da je taj proizvod u odnosu na ostale, zdraviji. Tada se bolje prodaje jer, uz dobru se savjest više kupuje.

Što možemo učiniti

Ako se želimo zdravo hraniti, morali bi prije svega kupovati sirove, prave, neprerađene namirnice i sami ih pripremati. Kad neka namirnica treba razna marketinška obećanja da bi se bolje prodavala, najčešće nije zdrava. Najjednostavniji način zdravog života je ako sami kupujemo prirodne, neprerađene proizvode i sami ih pripremamo.