Vaši se mišići ne izgrađuju koliko bi htijeli?

ponedjeljak, 03. srpnja 2017

Vaši se mišići ne izgrađuju koliko bi htijeli?

Neprestano trenirate, a mišići se ne pokazuju? Vjerojatno problem  leži u tome da određena skupina mišića ne dobiva dovoljnu pažnju. Pročitajte ovdje više o tome.

Ponekad se usprkos redovitom i intenzivnom treningu ne izgrađuju mišići. U tom slučaju može biti da određeni faktor koči izgradnju mišića. O kojem se faktoru to može raditi razmotrit ćemo niže.

Pogrešna prehrana

Prehrana je važan faktor koji na izgradnju mišića može utjecati pozitivno, ali i negativno. Kako bi tijelo izgradilo mišićnu masu potrebna mu je energija. Međutim, većina konzumira premalo kalorija i bjelančevina. Posljedica toga je: tijelo ne izgrađuje novu mišićnu masu. Kako bi se to izbijeglo, potrebno je jesti ne samo kada osjećamo glad. S obzirom da to nije jednostavno, nudimo energetske prehrambene namjernice. Često je već dovoljno uvesti male međuobroke između tri glavna obroka.

Pažnja: ovo nije slobodna ulaznica za nezdravu hranu. Nije samo važno koliko se jede, već i što se jede.

Previše sporta

Trening potiče rast mišića, ali oni rastu samo onda kada ne treniramo, znači u fazi odmora između treninga. Ovo znači da svakodnevnim treningom nećete dobiti dodatnu mišićnu masu. Tijelo nije u mogućnosti izgraditi mišiće, ako ne dobije potreban odmor.

Također ni dugi intervali treninga ne dovode do željene izgradnje mišića. Često je dovoljan ciljani trening u trajanju od 30 minuta.

Nedovoljna ustrajnost

Danas postoji veliki izbor raznih treninga, planova i oblika – skloni smo često isprobati nešto novo, ukoliko ne postižemo željeni cilj. U osnovi je svaka metoda dobra, nije toliko važna vrsta treninga ili plana, koliko je važno ustrajati u treningu, pratiti jedan plan i ukoliko stvarno nema pomaka, tek onda promijeniti vrstu treninga.

Kontrola

Samo ako znate koliko često, kako dugo i što trenirate odnosno koliko jedete, možete saznati što nije dobro, ako nema napretka. Stoga je dobro voditi kontinuirane bilješke, jer se u tom slučaju brzo može vidjeti što je za vas dobro, a što ne. Vođenjem dnevnika o treningu i prehrani može se brzo i jednostavno učiti iz pogrešaka.

Samo pri tome ne smijemo zaboraviti analizirati svoje bilješke. Jesmo li ispunili svoje međuciljeve? Što je dobro funkcioniralo? U kojem području je došlo do napretka?što kod treninga nije funkcioniralo? 

Varijacije i prilagodba

Ukoliko uvijek na isti način trenirate – znači uvijek radite jedne te iste vježbe sa jednakim brojem ponavljanja – tijelo će se tome prilagoditi. Kad-tad će tijelo izgraditi potrebne mišiće za te vježbe i neće se više izgrađivati. Kada doće to toga, potrebno je promijeniti trening. Također je važno da se jedinice treninga nadograđuju. Za početak dovoljan je sljedeći savjet: jednostavno budite kod sljedećeg treninga nešto bolji nego na prethodnom treningu. Pri tome je svjejedno da li čete trenirati sa težim utezima, trčati dužu stazu ili učiniti više ponavljanja. Važno je da ste to učinili, tako ćete potaknuti napredak