Preispitujemo mitove o vitaminima

petak, 23. ožujka 2018

Preispitujemo mitove o vitaminima

Postoje mnoga mišljenja i mitovi o vitaminima koja se mogu pronaći na internetu. Ali, nije uvijek sve istina. Donosimo vam više o temi.

U današnje je vrijeme na internetu moguće pronaći razna mišljenja o vitaminima i to može biti veoma zbunjujuće. Ovdje ćemo pogledati nekoliko najčešćih mitova o vitaminima.

Mit broj 1: Kada uzimam vitamine, više ne moram brinuti o pravilnoj prehrani ili se dovoljno kretati

Dodatak prehrani – ovaj naziv ima svoj razlog. Oni samo nadopunjavaju zdravi način života, ali ga ne mogu zamijeniti. Pravilna prehrana i redovito kretanje su i dalje veoma važni i predstavljaju najbolji način da dugo ostanemo zdravi i spriječimo bolesti.

Mit broj 2: Vitamine je najbolje uzimati na prazan želudac

To nije točno. Najbolje je držati se uputa na vitaminima. Najčešće je to uz obrok, jer ih tijelo tada najlakše apsorbira.

Mit broj 3: Redovite aktivnosti na otvorenom su dovoljne da moje tijelo dobije dovoljno vitamina D

Zavisi. Činjenica je da koža iznad 51 stupnja zemljopisne širine (visina Leipziga) u zimskom razdoblju niti u podne ne može proizvoditi vitamin D, jer je kut pod kojim padaju sunčeve zrake prenizak. Ako se nalazite južnije od 37 stupnja zemljopisne širine (visina Sicilije), tijelo garantirano može proizvoditi vitamin D cijele godine. Moderan način života koji nas prisiljava da većinu dana provodimo u zatvorenim prostorima, također čini svoje. Znači da je čak i na prostorima Mediterana moguće da tijelo ne proizvodi dovoljno vitamina D.

Mit broj 4: Prirodni vitamini dobiveni iz prehrambenih namirnica su bolji od sintetičkih

Činjenica je da tijelo ne razlikuje između prirodnih i sintetičkih vitamina. Velika je razlika samo u tome da tijelo kroz hranu ne dobiva samo vitamine, nego i razne druge sekundarne biljne tvari, vlakna i td, što nije slučaj kod sintetičkih vitamina.

Mit broj 5: dodaci prehrani nemaju rok trajanja

To nije istina. Svi dodaci prehrani, bez obzira da li se radi o tabletama, kapsulama ili su u tekućem obliku imaju svoj rok trajanja. To ne znači da uzimanje dodataka prehrani kojima je istekao rok trajanja može biti štetno, ali je njihovo djelovanje u najmanju ruku smanjeno. Najbolje je da dodatke prehrani koristite do navedenog datuma trajanja.

Mit broj 6: Vitaminima se ne može predozirati

To je zbilja mit. Postoje vitamini koji su topivi u vodi i vitamini koji su topivi u mastima. Vitamine topive u vodi, kao na primjer vitamin C, tijelo jednostavno izbaci ako ih ima previše. Predoziranje takvim vitaminima je zbog toga veoma teško (ali ne i nemoguće). Za razliku od njih, vitamini koji su topivi u mastima, kao na primjer vitamini A i E, deponiraju se u masnom tkivu našeg tijela. Tu može veoma brzo doći do predoziranja. Zbog toga se uvijek morate pridržavati uputa koje se nalaze na proizvodima i ne prekoračivati dnevne preporučene doze.

Mit broj 7: Vitamin C štiti od prehlada

To na žalost nije točno. Vitamin C je veoma važan za imunitet. Ispitivanja su međutim dokazala da uzimanje vitamina C ne sprječava prehladu niti ima utjecaj na brže ozdravljenje.

Mit broj 8: Moj liječnik ne treba znati koje dodatke prehrani ja uzimam

To nije točno. Kada liječnik postavlja pitanje, da li trenutno uzimate bilo kakve lijekove, možete bez problema navesti sve. Ali, kada se radi o dodacima prehrani, da li i njih spominjete? To možda ne zvuči kao važan podatak, ali je veoma važno. Postoje lijekovi koji imaju smanjeno djelovanje ili čak mogu biti i opasni kada se uzimaju zajedno s nekim dodacima prehrani. Zbog toga je veoma važno da vaš liječnik zna koje dodatke prehrani uzimate kako bi vam mogao prepisati odgovarajuće lijekove.