Pandemija neaktivnosti

srijeda, 31. kolovoza 2016

Pandemija neaktivnosti

Sjedenje je danas često izjednačeno s novim „pušenjem“. Je li to uistinu tako? Je li tjelesna neaktivnost stvarno tako štetna?

Nedavno su objavljeni podaci nove meta-studije u kojoj su istraživači analizirali rezultate iz 16 pojedinačnih studija s podacima o ukupno milijun ljudi. Rezultati su poražavajući.

Štetne posljedice nekretanja

Prema tim rezultatima tjelesna neaktivnost, kao što je npr. dugo sjedenje, je isto tako štetna kao i pušenje. Skraćuje životni vijek, jer se zbog premalo kretanja povećava rizik od dijabetesa, od nekih oblika raka i od srčanih oboljenja.

Neaktivnost je sve učestalija

Sve više ljudi se premalo kreće. Statistički gledano već danas provodimo 50 – 70% dana u sjedećem položaju i taj postotak raste iz dana u dan.

To nije iznenađujeće. U ovom vremenu automatizacije ima sve manje poslova koji zahtijevaju tjelesnu aktivnost, a sve više poslova koji se obavljaju u sjedećem položaju. Večernji televizijski programi i nedostatak sportskog entuzijazma također čine svoje. Nije čudo da su bolovi u leđima danas najčešći uzrok različitih oboljenja.

Jesu li dovoljni savjeti Svjetske zdravstvene organizacije (WHO)?

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) savjetuje dva i pol sata kretanja tjedno. Na taj način se poništavaju negativne posljedice sjedećeg životnog stila. Međutim, je li to dovoljno? Jedno novo istraživanje pokazalo je različite rezultate. Ono pokazuje da je dva i pol sata kretanja tjedno premalo te da je potrebno jedan sat kretanja dnevno. Tako se poništavaju negativne posljedice osmosatnog sjedenja dnevno.

Kretanje nije sport

Svi oni koji sada negoduju, jer nemaju vremena da se jedan sat dnevno bave sportom, mogu odahnuti. Radi se o kretanju, dakle nije riječ o obaveznom sportu. Pod kretanjem podrazumijevaju se i aktivnosti kao što je brzo hodanje, rad u vrtu ili vožnja biciklom. Dovoljno je da svjesno, što češće, uključimo kretanje u svoju svakodnevnicu. Za vrijeme pauze pođite na šetnju, nemojte koristiti lift, na posao idite pješice ili biciklom umjesto da koristite tramvaj ili auto. Postoje mnogi načini da iskoristite mogućnosti kretanja i jedan sat kretanja dnevno više se i ne čini tako nemogućim.

U tom smislu – krećite se svjesno i budite zdravi.