Opet smo pojeli nešto krivo?

ponedjeljak, 17. kolovoza 2015

Opet smo pojeli nešto krivo?

Većina ljudi zna što bi trebali jesti a što ne, koje namirnice su dobre za njih a koje su loše. Pritom nema točne podjele namirnica. Radi se o tome što se s namirnicama radi. Postoje zapravo, samo dobre i loše prehrambene navike. A one se mogu mijenjati.

Jeste ili ikada pokušali iščupati drvo golim rukama? Ne? Zašto ne? Možda zato što je to teško, pa čak i nemoguće? Pa zašto onda pokušavate svoje prehrambene navike promijeniti od danas do sutra? Kao i drvo, ove navike su čvrsto ukorijenjene. Ne možete ih samo tako istrgnuti, ali možete korijen oslabjeti, pa će drvo samo od sebe popustiti.

Da bi to postigli, počnite s malim stvarima. Puno je jednostavnije, činiti male korake koji dovode do promjena. Ali prvo se mora znati gdje se nalazi potencijal za poboljšanje. Pisanje takvog popisa moglo bi trajati i tri dana. Kod analize takvog popisa vidjeli biste što bi mogli promijeniti. Uzmite jednu lošu naviku i nju počnite polagano mijenjati. Ako npr. jedete premalo voća, tada počnite svaki dan jesti jedan komad voća više. To se radi tako dugo dok nam to ne postane apsolutno normalno. Zatim se treba posvetiti sljedećoj lošoj navici i zamijeniti je boljom.

Ovdje je nekoliko savjeta s kojim možete započeti:

  • Voće i povrće: Voće i povrće bi trebalo biti na jelovniku najmanje pet puta dnevno. To nije samo vrlo zdravo, već je i zanimljivo jer postoji tako puno različitih vrsta voća.
  • Jedite raznoliko: Da bi ostalo zdravo, tijelo treba oko 40 različitih namirnica. Ne postoji ni jedna namirnica koja ima toliko sastojaka. Stoga su raznolikost i uravnoteženost vrlo važni.  Jedite različite stvari i pazite na to da se pridržavate oznake na vagi. Ako za ručak pojedete nešto masno, onda navečer trebati jesti nešto s manje masti, itd.
  • Jedite redovito: Ako preskočite obrok, to može dovesti do nekontrolirane gladi. Uz male međuobroke (jabuka, banana, itd.) dodatno se smanjuje osjećaj gladi.
  • Imajte raniju večeru: Trebalo bi proći najmanje četiri sata između večere i odlaska na spavanje. Tako se obnavljanje tijela tijekom spavanje ne remeti procesom probave. Osim toga, ako se navečer ne jedu ugljikohidrati, onda se tijelo prebacuje na probavu masti i tijekom sna iskorištava prekomjernu mast.
  • Uzimajte puno tekućine: Najmanje 1,5 litra dnevno, a više prilikom tjelesnih aktivnosti ili kada je vruće.
  • Više se krećite: Ovdje se ne radi toliko o sportu, koliko o kretanju općenito. Ljudsko tijelo je stvoreno za kretanje. Međutim moderan čovjek to više ne radi. Dakle, sljedeći put nemojte koristiti lift, nego idite pješke, pa makar morali ići i na osmi kat, ili tijekom pauze za ručak, otiđite na šetnju, itd.
  • Nije potrebno zauvijek se odreći nekih namirnica ili jela. Time se samo mučimo. Što je loše u tome da se npr. jednom tjedno počastimo velikom porcijom sladoleda? Zaista ništa. Naime, ne radi se o stvarima koje rijetko radimo, nego o onima koje radimo svakodnevno. Umjerenost i cilj su deviza za dugoročni uspjeh.