Faktori gradnje mišića

srijeda, 20. svibnja 2015

Faktori gradnje mišića

Gradnja mišića je kompleksan poduhvat. Treba uzeti u obzir mnogo različitih faktora. Naravno, najočitiji faktor je trening. No ima i mnogo utjecaja sa strane koji mogu potaknuti ili spriječiti gradnju mišića. U nastavku dajemo sažetak nekolicine tih faktora.

Za gradnju mišića vrijedi isto kao i za mnoge druge stvari u životu.

Ako ne vladamo osnovnim tehnikama, nikada nećemo daleko dospjeti. Nažalost, možemo napraviti više štete nego koristi. Možemo napraviti mnogo pogrešaka, pogotovo na početku.

Jedan od najvažnijih faktora kod gradnje mišića je vrijeme. Važno je imati realistična očekivanja. Mišići ne rastu od danas do sutra, već mjesecima i godinama. Tajna savršenog tijela nalazi se u neodustajanju i upornom radu.

To nas dovodi do sljedeće točke: entuzijazam i motivacija su važni za trening, ali mišići rastu samo nakon treninga. Vrijeme regeneracije je presudno. Između pojedinih treninga uvijek treba biti najmanje 48 sati pauze. Tri treninga tjedno čine dobar omjer između treninga i regeneracije.

Jedan od najčešćih razloga zašto ne dolazi do povećanja mišićne mase je pogrešna prehrana. Najbolje djeluju punovrijedne, svježe pripremljene namirnice. Nažalost, u današnje stresno vrijeme uravnotežena prehrana nije uvijek moguća. U takvim slučajevima dodaci prehrani mogu pozitivno utjecati na povećanje mišićne mase i sagorijevanje masti. Dobri za gradnju mišića su:

Esencijalne masne kiseline

Nezasićene masne kiseline moraju se uzimati putem prehrane. One mogu spriječiti upale i smanjiti rizik od srčanih oboljenja i moždanog udara. Omega 3 masne kiseline povećavaju i osjetljivost mišića na inzulin pa time podupiru povećanje mase i sagorijevanje masti.

Bjelančevine u prahu

Klasik za povećanje mišićne mase. Mišićima treba najmanje 1,3 do 2 grama bjelančevina na kilogram tjelesne težine. Bjelančevine u prahu mogu pomoći da se pokrije taj deficit. Najkurentniji proizvodi bjelančevina su Whey protein, kazein protein i protein soje.

Kreatin

Rezultati istraživanja podupiru pozitivan učinak kreatina na muskulaturu. On ima mnoge različite prednosti, dovodi do općeg povećanja snage, štiti od razgradnje mišića i podupire povećanje mišićne mase.