Što je to kalistenika?

ponedjeljak, 16. listopada 2017

Što je to kalistenika?

Na pitanje, što je to kalistenika, moguće je veoma brzo odgovoriti. Kalistenika je vrsta tjelovježbe koja koristi vlastitu težinu za izgrađuju mišića. Trening se sastoji od niza vježbi koje označavaju ritmični pokreti. Nastala je u New Yorku kombiniranjem klasičnih vježbi u kojima koristimo samo vlastito tijelo i elemenata iz drugih sportova. Za ovakav oblik vježbanja koristi se popularni naziv Street workout ili Ulično vježbanje.

Zašto jednostavno ne bi dizali utege kao i svi ostali?

Nemaju sve osobe isti cilj i sklonosti. Neki više vole trenirati s teškim utezima za maksimalnu snagu dok drugi žele samo uspostaviti dobru tjelesnu kontrolu.

Pravilno izvedeni kalistenični trening dovodi do razvijanja tanje mišićne mase i ne samo da poboljšava snagu nego i pokretljivost, fleksibilnost i izdržljivost. Kod treniranja s utezima fokus leži na razvijanju mišićne mase i snage. Dakle sve zavisi o postavljenim ciljevima. Tek kada su oni definirani, može se odabrati prikladan način treninga.

Kako znam da je kalistenični trening ono pravo za mene?

To je moguće saznati samo na jedan način: treba probati. Samo tako možemo saznati da li nam se takav način treniranja dopada ili ne. Jer, samo kada nam treniranje predstavlja užitak, treniramo često i dugotrajno. Trening u kojemu ne uživamo brzo ubija motivaciju.

Koje su dobre vježbe kada želimo započeti s kalistenikom?

Veoma je velika šansa da su vam mnoge vježbe već poznate: sklekovi, čučnjevi u svim varijacijama i trbušnjaci su klasici s kojima se započinje. Već i ako radite samo ove vježbe koristite sve glavne mišićne grupe tijela.

Prednosti kalistenike

  • Najveća je prednost da ovaj trening možete obaviti bilo gdje. Praktično vam ne trebaju nikakve sprave i veoma malo prostora. Kao što smo već spomenuli, uz pomoć kalistenike se ne razvijaju samo snaga nego se poboljšavaju i izdržljivost, pokretljivost i fleksibilnost. Uz to dolazi i koordinacija, stabilnost i kontrola tijela.
  • Sljedeći je plus to što se kod ovog oblika treninga radi o funkcionalnom treniranju, dakle ne obuhvaća se samo jedna mišićna grupa kod pojedine vježbe, nego više njih istovremeno.

Nedostaci

Nema prednosti bez nedostataka

  • Kod ove se vrste treniranja uvijek obuhvaća više mišićnih grupa istovremeno. To je u biti dobro za trening cijelog tijela, ali nije moguće trenirati pojedinačne mišiće. Time ova vrsta treniranja nije prikladna kod na primjer rehabilitacijskog sporta.
  • Veoma je teško kontrolirati intenzitet treninga kod kalistenike. Ili se mijenja kut ili vježba. Točno povećanje nije moguće. Uz to, trening je limitiran težinom vlastitog tijela. Kad dosegnete određenu točku, čak i ako pojačate intenzitet uvođenjem novih vježbi, dolazi do stagnacije. Tada je potrebno okrenuti se vježbanju s utezima ako želite doseći više od već postignute maksimalne snage.
  • Bez obzira koliko je kalistenika raznovrsna, kod treninga postoje limiti. Postoje razne vježbe u raznim varijantama, ali za intenzivan trening dovoljne su samo na početku.
  • Osim toga, početnici su često očajni jer su naprednije vježbe veoma teške i moguće ih je izvesti tek nakon dugotrajnih treninga.
  • I na kraju, mnoge su vježbe veoma složene pa je potrebna profesionalna podrška – u protivnom se ne izvode na pravilan način.

Zaključak

Najbolje je da kalisteniku jednom isprobate i sami donesete zaključak, da li vam se dopada ili ne. Moramo primijetiti da je potrebna dobra kondicija ako želite biti stvarno dobri. Ali, ako se pravilno izvodi, ova je metoda treniranja veoma učinkovita.